Moje przepisy | Przepisy | Przepisy niskobiałkowe

Chlebek bananowy PKU

15 stycznia 2021

Przychodzę do Was z pomysłem na pyszny i mega aromatyczny chlebek bananowy. Świetna opcja na śniadanie, kolację lub coś słodkiego do kawy. Lubię go robić w ramach zasady “zero waste” i wykorzystać bardzo dojrzałe banany, które wizualnie może już nie zachęcają do spożycia, ale to właśnie wtedy są najpyszniejsze! Z nich ten chlebek smakuje najlepiej.

Ten przepis miałam wypróbowany już wcześniej, tylko ze zwykłej, pszennej mąki. Za każdym razem wychodził. Można do masy dodać orzechy, migdały, rodzynki, co kto lubi. Takie dodatki sprawią, że chlebek będzie miał przyjemną teksturę i wyjątkowy smak.
W wersji PKU pominęłam bakalie, żeby mój Chlebek bananowy był rzeczywiście niskobiałkowy. Efekt przerósł moje oczekiwania, więc dzielę się nim z Wami! Musicie go koniecznie wypróbować!

Przepis na to cudo znajdziecie poniżej 😉


Chlebek bananowy PKU


*3 dojrzałe banany (360g po obraniu)
*pół szklanki cukru (90g)
*2 szklanki mąki nb (217 g) Ekstra uniwersalna mieszanka bezglutenowa BEZGLUTEN
*1 łyżeczka sody oczyszczonej (10g)
*1 żółtko (20g)
*50g masła (roztopić)

Wykonanie:
Suche składniki wymieszać ze sobą w misce. W osobnym naczyniu rozgnieść banana, dodać żółtko i roztopione, przestudzone masło. Następnie połączyć wszystko ze sobą, aby powstała gładka, jednolita masa. Wyłożyć ją do foremki. Nastawić piekarnik na grzanie góra-dół i 180°C. Piec przez 30-40min lub do “suchego patyczka”

Szybki, łatwy i tani – któż nie lubi takich przepisów? 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *